BLACK MONTH ⚡️

20% rabatt på Cornholespel!

BLACK MONTH ⚡️

20% rabatt på ACL REC Cornholespel!

Köpvillkor och returpolicy

Köpvillkor och returpolicy

Cornholebutikens ägare

Cornholebutiken.se ägs och förvaltas av:

Cornhole Store Europe AB
Organisationsnummer 559413-5476
Borgås gårdsväg 4
43439 Kungsbacka
Sverige
kontakt@cornholebutiken.se
+46300-29900

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms (om inte annat anges). I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt. Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Garantier och service

Vi garanterar att era produkter ska hålla högsta kvalité. oVi kommer då att ersätta dig med ett nytt spel eller erbjuda dig kompensation. Observera att kraven här nedanför måste gälla för att vi ska kunna hjälpa dig.

Våra cornholespel är av högsta kvalité och ska hålla under många år om du som användare tar hand om det (bör förvaras torrt). Då ett cornholespel utsetts för manuella slitage av användaren så kan vi inte erbjuda några garantitider. 

Viktig information om dina produkter har skadats under transporten

Steg 1. Anmälning av skador:

  • Du som kund måste rapportera eventuella skador inom 5 dagar efter mottagandet av produkten. Det här är mycket viktigt då vi måste skicka vår fordring till fraktbolaget inom den här tiden för att kunna erhålla kompensationen – det här är ett krav för att vi ska kunna föra kompensationen/reklamationen vidare till dig som slutkund.
  • Vänligen kontakta vår kundtjänst inom 5-dagarsperioden på kontakt@cornholebutiken.se.
  • Inkludera fakturan, ditt ordernummer, en detaljerad beskrivning av skadorna och tydliga bilder (se vilka bilder som krävs här nedanför) av produkten och kartongen när du har packat upp spelet.

Steg 2. Bildkrav:

  • För både förpackade och oförpackade skador måste du som kund tillhandahålla tydliga och detaljerade bilder som visar upp de rapporterade skadorna.
  • Dessa bilder är avgörande för korrekt bedömning och snabb upplösning samt för att göra anspråk på skador mot transportören.

Vi behöver följande bilder:

  1. En bild av lådans hela utsida
  2. En bild som visar hela kartongen med fraktetiketten väl synlig och läsbar
  3. En bild som visar hela produkten i hela kartongen (“uppifrån” så man ser ner i kartongen)
  4. Eventuella bilder som indikerar skada på utsidan av kartongen
  5. En bild som visar hela produkten utanför kartongen
  6. Eventuella ytterligare bilder som visar skadan på produkten

Varför behöver vi alla dessa bilder?
Anledningen till varför vi behöver alla dessa bilder är för att vi ska kunna kräva ersättning från vår speditör som har orsakat skadan. Utan bildbevis skulle vi behöva stå för kostnaden – vilket såklart inte är rätt när det är fraktbolaget som har orsakat skadan.

Steg 3. Så går vi tillväga för att lösa tvisten:

  1. Bedömning:
    Vår kundtjänst kommer att granska den tillhandahållna informationen och bilderna för att bedöma skadornas omfattning.
  2. Lösningsalternativ:
    Om skadorna bekräftas kan kunderna välja mellan byte, kompensation eller återbetalning – vi kommer att återkoppla till dig med vilka erbjudanden och valmöjligheter vi kan ge dig.
  3. Snabb och enkel kommunikation:
    Vi är angelägna om att lösa problem snabbt. Vår förväntade svarstid för bedömning av skador är 1-3 dagar. Vår kundtjänst kommer att hålla dig informerad under hela processen.
Steg 4. Så utförs kompensation/reklamation
 
Kompensation:
Vi bjuder på
X% rabatt på själva spelet som kompensation för att spelet har blivit skadat i frakten. Har ni redan betalat så fixar vi en återbetalning, har ni inte betalat ännu så uppdaterar vi fakturan och det skickas en ny istället. Smidigaste och populäraste sättet att hitta en lösning tillsammans.
 

Reklamation: 

  • När alla 6 olika sorters bilder har skickats till oss så skickar vi en retursedel. Du fäster retursedeln på paketet och lämnar in det till närmsta ombud för Postnord (vi har inte möjlighet att hämta upp spelet eller boka upphämtning av ett fraktbolag). Ytterligare ett alternativ är att lämna spelet på vårt kontor i Kungsbacka.
  • När spelet finns registrerat som “inlämnat för returnering” så börjar vi producera (om inte spelet finns färdigt på lager) ett nytt spel till dig. Totala proceduren tar uppskattningsvis 7-12 vardagar från det att du lämnar in returen hos Postnord (ca 3-6 vardagar för produkter som inte ska tillverkas).

Integritetspolicy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig samt kontakta dig i framtida marknadsföring. Du kan avbryta dessa mailutskick närsomhelst längst ner i senaste mailutskicket. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Cookies

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.  

Produkternas ursprung

Vi har ett exklusivt samarbete med Europas ledande cornholefabrik som dessutom ansvarar över licensieringen av American Cornhole League’s partners i Europa. 
Produkternas tillverkas och monteras i utvalda fabriker i Kina och färdigställs sedan genom att förädlas i fabriken i Europa där de printas och lackas.

Leveranser

Din order levereras hem till dig (eller till företaget) genom Postnord. Du kommer att bli kontaktad av Postnord som erbjuder dig att välja leveranstid (t.ex. Torsdag kl 18.00-20.00). 
I vissa fall där Postnord inte erbjuder “MyPack Home” som tjänst så skickas paketet till närmsta Postnord-ombud eller med Bring. 
Detta sker oftast för ordrar som ska levereras till en adress belägen på en ö eller långt bort från städer.

Ordinarie leveranstid

Normal leveranstid är 5-10 arbetsdagar (kan vara förlängt under perioder med högt tryck, fråga alltid för att vara säker (om du behöver veta) då vi inte alltid kan garantera ordinarie leveranstid). 

Leverans av specialtillverkade cornholespel sker cirka 5-10 arbetsdagar efter att ni har godkänt och bekräftat designen.

Ej uthämtade paket

Ej uthämtade paket: Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 400:-.

Du som kund som står ansvarig för att leveransen från Postnord genomförs (det är du som sköter kontakten med Postnord). Går spelet i retur så utgår kostnaden på 400kr för att vi ska ta tillbaka spelet. Ska det sedan skickas en gång till så tillkommer en kostnad på 300kr för at tecka våra extra fraktkostnader och hanteringar.

När du utnyttjat din ångerrätt

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Fraktkostnad

Fraktkostnaden till dig som kund i Sverige, Finland och Danmark: 99 SEK inklusive moms.

Ångerrätt & retur

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar efter att du har mottagit produkten. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel (t.ex. eget motiv på cornholebrädan) gäller inte ångerrätten. 

När du anmäler och aktiverar en retur så tar vi ut en returhanteringsavgift för att frakta tillbaka och packa upp varorna på vårt lager igen. Avgiften för en returhantering är 15% av produkten/produkternas ordervärde.

Du har ingen ångerrätt om:

Produkten är uppackad och använd eller om ångerfristens tid (14 dagar) har passerat. Ångerrätten gäller inte heller om produkten är specialtillverkad till dig som kund med t.ex. unikt motiv och design.

Så genomför du en retur

  1. Önskar du att göra en retur så kontaktar du oss på kontakt@cornholebutiken.se. Ange ditt ordernummer och att du vill genomföra en retur.
  2. Vi skickar en returfraktsedel som du skriver ut och fäster på paketet.
  3. Paketet lämnas sedan in av dig till närmsta Postnord-ombud. 
  4. När vi ser att paketet har anlänt till vårt logistikcenter i Holland så genomför vi en återbetalning på ert ordervärde minus returhanteringsavgiften (15% av ordervärdet).
  5. Hela processen tar vanligtvis ca 10 arbetsdagar efter att du har skickat tillbaka spelet.

Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 20 dagar från den dag då vi tog emot varan och meddelandet om att du ångrat dig. 

Bytesrätt

Vi erbjuder bytesrätt om du har köpt en vara men önskar en annan istället. Observera att bytesrätten utövas på samma sätt som en retur där ni skickar tillbaka produkterna till oss och vi skickar nya produkter efter en ny placerad order. Returhanteringsavgiften för att returnera det första spelet är 15% av ordervärdet för de produkter som returneras. Vår ordinarie fraktkostnad (99kr inklusive moms) gäller vid leveransen till er igen med de nya varorna.
Den stora anledningen till avgifterna vid bytesrätten är för att frakten varje väg är mycket kostsam och vi betalar långt över vad vår ordinarie fraktkostnad är som du som kund betalar.

Marknadsföring med ert varumärke och design på våra spel

Vi använder designs och bilder på färdiga spel från tidigare kunder som exempelbilder och referensmaterial för att inspirera potentiellt nya kunder. Materialet visas bland annat på vår hemsida, i mailkommunikation och genom annonser i sociala medier.
Kontakta oss i samband med beställningen (eller i efterhand) om ni inte vill att vi använder materialet och varumärkeslogotyperna i vår kommunikation med nya kunder.

Varukorg